trophy logo-dbsm icon-business icon-facebook icon-instagram icon-linkedin icon-mail icon-marker icon-medal icon-public icon-ribbon icon-search icon-star icon-twitter icon-close icon-menu icon-share

About

Over de beste social awards

De Beste Social Awards zijn dé prijzen in Nederland voor al het beste op social media. We streven ernaar het zoeklicht te zijn in de digitale chaos. Eens per jaar zetten we al het beste van berichten, makers tot influencers, in het zonnetje tijdens een toonaangevend evenement. Op donderdag 8 juni 2017 zijn de De Beste Social Awards voor de vierde keer uitgereikt. En we staan op het topje van de ijsberg met het mooiste uitzicht op het social medialandschap. Winnaars van vorig jaar vind je hier. Dit jaar scheiden we voor het eerst de zakelijke categorieën van de publiekscategorieën, zodat we nog dieper en breder kunnen inzoomen op de social media van Nederland. De winnaars van 2017 vind je hier. Dit jaar hebben we voor het eerst de zakelijke categorieën van de publiekscategorieën gescheiden, zodat we nog dieper en breder konden inzoomen op de social media van Nederland.

STEMproces Business

  • Fase 1: Bedrijven, organisaties en instanties kunnen vier weken lang hun beste werk inzenden via de website.
  • Fase 2: De jury (vier personen per categorie) doet een voorselectie via een JA/NEE systeem. Alle cases met 2 JA’s of meer kwalificeren zich voor het jury-overleg
  • Fase 3: De jury komt eind april bijeen en overlegt over alle gekwalificeerde cases. Vervolgens stemmen zij blind van elkaar op al het werk. De cases met de meeste stemmen en gemiddelde hoogste cijfers zijn genomineerd. De jury stemt diezelfde avond nog een keer blind op de genomineerde cases en bepaalt de winnaar.
  • Fase 4: De nominaties zijn op 8 mei bekend gemaakt.
  • Fase 5: De genomineerden horen 8 juni tijdens het business event tussen 16.00u en 19.30u wie er in de prijzen zijn gevallen.

STEMPROCES PUBLIEK

  • Fase 1: Tot en met 14 april kun je via deze site suggesties doen voor de publiekscategorieën van De Beste Social Awards. De 44-koppige jury van de business categorieën doen dit ook. Tenslotte stelt de redactie van De Beste Social Media in combinatie met de suggesties de nominaties samen.
  • Fase 2: Tussen 8 en 22 mei stemt het publiek op de genomineerden.
  • Fase 3: De genomineerden met de meeste stemmen winnen een De Beste Social Award. Deze worden uitgereikt op 8 juni 2017 tijdens het rode loper event tussen 19.30u en 00.00u.

Over de organisatie

De Beste Social Awards is een initiatief van social media bedrijf Studio Broekhuizen. Studio Broekhuizen is tevens eigenaar van De Beste Social Media, De Beste Social Jobs en Das Beste Aus Social Media.

Team:

 

Jury

Jan

Jan van der Aa

Social Brand Specialist bij VodafoneZiggo

"Beste Inhaker"

Bjorn

Bjorn van Antwerpen

Marketing Manager bij Coosto

"Beste Webcare"

Jeroen

Jeroen Baardemans

Manager Social Media bij ING NL

"Beste Webcare"

Rob

Rob Beemster

Senior (web)redacteur bij Adformatie

"Beste Webcare"

Jessica

Jessica Berghout

Social Media Coördinator bij HEMA

"Beste Inhaker"

Nienke

Nienke Blokhuis

Freelance Redacteur en Copywriter

"Beste Copywriting"

Bobby

Bobby Boermans

Director/Producer bij 2CFILM

"Beste Video"

Oskar

Oskar Bolhuis

Managing Director bij Brandfighters

"Beste Copywriting"

Jordi

Jordi van de Bovenkamp

Creative Director bij Boomerang Create

"Beste Talent"

Paul

Paul Braat

Marketing Manager bij Huawei

"Beste Pagina"

Jeroen

Jeroen van Dam

Engagement Director bij The Webcare Company

"Beste Innovatie"

Isaac

Isaac Diepenhorst

Strateeg bij Yune

"Beste Story"

Sven

Sven Duppen

Account Director bij LinkedIn

"Beste Advertising"

Wiebe

Wiebe Govers

Social Media Specialist bij Lidl Nederland

"Beste Campagne"

Pim

Pim de Graaff

Creative Director bij RIDE

"Beste Video"

Renske

Renske de Greef

Auteur en Columnist bij NRC

"Beste Copywriting"

Sanne

Sanne Heerink

Sr. Strateeg bij Social Inc.

"Beste Story"

Merijn

Merijn Henfling

Chef bij LINDAnieuws

"Beste Pagina"

Anne

Anne Koning

Social Media Lead bij Netflix

"Beste Talent"

Oscar

Oscar Kooij

Performance Manager bij The Next Ad

"Beste Advertising"

Sytse

Sytse Kooistra

Senior Strateeg bij Isobar

"Beste Innovatie"

Delia

Delia Lauret

Lead producer bij Google Zoo

"Beste Video"

René

René van Meurs

Stand-up Comedian en Tekstschrijver

"Beste Inhaker"

Rosalie

Rosalie Moorman

Head of Marketing bij Vue Nederland

"Beste Story"

Eva

Eva Nooitgedagt

Merkmoeder bij Coolblue

"Beste Talent"

Simon

Simon van Oldenbeek

Strategy Director bij FESTINA Amsterdam

"Beste Design"

Frederike

Frederike den Ottelander

Social Media Manager bij IKEA Nederland

"Beste Campagne"

Bonnie

Bonnie Parren

Social Media Adviseur

"Beste Copywriting"

Martijn

Martijn Pronk

Digital Communication bij Van Gogh Museum

"Beste Design"

Rogier

Rogier Reker

Social Media Strateeg bij OORgineel

"Beste Design "

Tamer

Tamer Saglambilek

Eigenaar van Sales Care Online Marketing

"Beste Advertising"

Aisha

Aisha Scheuer

Directrice bij DIWMOTZ

"Beste Webcare"

Guido

Guido Smit

Dialoog Manager bij ABN Amro

"Beste Campagne"

Gonnie

Gonnie Spijkstra

Content- en Social Strateeg bij Story first

"Beste Campagne"

Rocco

Rocco Stallvord

Strateeg bij First

"Beste Innovatie"

Lilian

Lilian Stolk

Onderzoeker Emoji en oprichter van The Hmm

"Beste Design"

Susanne

Susanne Stolwijk

Account Director bij Twitter

"Beste Advertising"

Japie

Japie Stoppelenburg

Creative Director bij a friend of mine

"Beste Talent"

Paul

Paul Tholen

Brand Manager bij Heineken®

"Beste Pagina"

Anne

Anne van der Ven

Creative Developer bij Endemol

"Beste Innovatie"

Roos

Roos van Vugt

Founder van Merkwerker

"Beste Pagina"

Bas

Bas Welling

Co-founder van Wefilm

"Beste Video"

Tim

Tim van der Wiel

Oprichter van GoSpooky

"Beste Story"

Jaap

Jaap van Zessen

Social Media Analist bij AD.nl

"Beste Inhaker"

Blijf op de hoogte