logo-footer icon-close icon-menu icon-share icon-trophy-small logo-dbsm

FAQ

De Beste Social Awards bevat 11 categorieën. Voor 7 categorieën wordt betaald ingezonden. Voor de overige 4 categorieën doet het publiek, de jury en De Beste Social Media suggesties.

Hoe werken de verschillende categorieeën?
De 7 categorieën met betaalde inzendingen

Er kan worden ingezonden voor 7 categorieën: Beste Campagne, Beste Webcare, Beste Design, Beste Video, Beste Inhaker, Beste Copy Writing en Beste Initiatief. Voor elke categorie is een aparte jury actief. De jury nomineert per categorie de beste inzendingen. Dit doen ze door eerst besloten en afzonderlijk te stemmen en later in een overleg met de andere juryleden over de inzendingen met de hoogste beoordelingen. Voor de categorieën Beste Webcare, Beste Design, Beste Video, Beste Inhaker, Beste Copy Writing en Beste Initiatief worden de juryfavorieten in willekeurige volgorde voorgelegd aan het publiek: uit deze stemronde komt een top van het publiek. Deze top telt voor 50% mee voor de einduitslag. De andere 50% wordt bepaald door de top van de jury. Zo bepalen publiek en jury gezamenlijk de uiteindelijke winnaar per categorie.

Voor de categorie Beste Campagne beslist alleen de jury. De genomineerden worden niet voorgedragen aan het publiek.

De 4 categorieën waarvoor niet ingezonden kan worden

Voor 4 categorieën kan niet worden ingezonden: Beste Merk, Beste BN’er, Beste Bericht van de Buurman en Slechtste Bericht. Voor deze categorieën komen suggesties van het publiek via social media, de jury en de redactie van De Beste Social Media. De Beste Social Media maakt een voorselectie voor categorieën waar meer dan 15 kandidaten zijn aangedragen en selecteert 15 kandidaten ter beoordeling voor de jury. Vervolgens is de stemprocedure met jury en publiek hetzelfde als bij de eerste 6 categorieën, zoals hierboven beschreven.

Hoe werkt het stemmen?

De jury bepaalt voor 50% de uitslag. De juryleden stemmen op hun eigen top en verdelen daarmee 50% van de stemmen. Bijvoorbeeld: nummer 1 krijgt 23% van de jury, nummer 2 krijgt 12%, nummer 3 krijgt 10%, nummer 4 krijgt 3% en nummer 5 krijgt 2%. Dit is totaal 50% van het totale aantal stemmen. De top wordt op willekeurige volgorde gepresenteerd, het publiek stemt en verdeelt de overige 50%. Uit de optelsom van de jury en het publiek komt voor deze categorie een winnaar.

Hoe kun je betalen?
Je kunt direct via iDeal betalen, maar ook via een factuur. Om alle inzendingen op tijd te kunnen verwerken hanteren we een betalingstermijn van 7 dagen.
Wat is het event?

We organiseren dit jaar wederom een event op een bijzondere locatie in Amsterdam om de Beste Social Awards feestelijk uit te rijken. Een ideaal moment om collega’s uit het social media vakgebied te ontmoeten. Genomineerden krijgen een uitnodiging. Ook zullen er losse kaarten in de verkoop gaan voor 45 euro per stuk.

Hoeveel kost het inzenden?

1 inzending voor 1 categorie kost €100,00. Behalve in de categorie Beste Initiatief hiervoor betaal je €50,00 euro per inzending. Echter mag er in deze categorie alleen ingezonden worden door officiële Goede Doelen en Stichtingen. Mochten we twijfelen aan de aard van de organisatie, kunnen we via email om bewijsstukken vragen.

Kan ik 1 bericht meerdere keren inzenden?

Ja, dat kan. Je kunt een bericht inzenden voor verschillende categorieën. Zo maak je in beide categorieën kans. Echter moet je de berichten dan wel dus meerdere malen inzenden.

Blijf op de hoogte