logo-dbsm icon-business icon-facebook icon-instagram icon-linkedin icon-mail icon-marker icon-medal icon-public icon-ribbon icon-search icon-star icon-twitter icon-close icon-menu icon-share

FAQ

Wat is het verschil tussen De Beste Social Awards & De Beste Social Awards – Business?

De Beste Social Awards - het publiek bepaalt
De Beste Social Awards is het grote publieksevent waar al het beste van social media in Nederland wordt beloond. Denk aan hilarische tweets, prachtige 360-video’s, belangrijke influencers, virale BN-ers, maar ook het allerslechtste bericht. Tijdens dit trending event wordt social creativiteit gevierd. Wij zijn het zoeklicht in de digitale chaos. En tijdens de awards staan we op het topje van de ijsberg met het mooiste uitzicht op het social medialandschap.

Voor alle categorieën kan het publiek tussen 21 maart en 14 april 2017 suggesties insturen. Wat zijn de personen, bedrijven of posts die zéker genomineerd moeten worden?

De suggesties van het publiek, de jury en het social media platform De Beste Social Media bepalen de genomineerden per categorie. Van 8 t/m 22 mei kan het publiek stemmen op deze categorieën. De winnaars worden voor 100% bepaald door de stemmen van het publiek.

De Beste Social Awards bevat 16 categorieën, namelijk:

  • Beste BN'er
  • Beste Instagrammer
  • Beste Youtuber
  • Beste Snapchatter
  • Beste Twitteraar
  • Beste Merk
  • Beste Social Platform
  • Beste Nieuwspagina
  • Beste Entertainmentpagina
  • Beste Emoji
  • Beste Bericht van de Buurman
  • Beste Klacht
  • Beste Video
  • Beste Reactie
  • Beste Inhaker
  • Slechtste Bericht


De Beste Social Awards - Business - de jury bepaalt
De Beste Social Awards - Business is het zakelijke event van De Beste Social Awards. Hier belonen we het beste werk uit de social media branche. Welke social media campagnes, berichten, merken en bureaus waren het afgelopen jaar toonaangevend? Een 44-koppige jury buigt zich over het werk, en op 8 juni weten we wie de eervolle winnaars zijn.

Voor 10 categorieën van De Beste Social Awards - Bussiness wordt betaald ingezonden. Voor de categorie Beste Talent kan gratis ingezonden worden.

De Beste Social Awards bevat 11 categorieën, namelijk:

  • Beste Inhaker
  • Beste Video
  • Beste Webcare
  • Beste Design
  • Beste Copywriting
  • Beste Story
  • Beste Advertising
  • Beste Campagne
  • Beste Pagina
  • Beste Innovatie
  • Beste Talent (gratis inzenden)
     

Hoe werken de verschillende categorieën?

11 categorieën voor De Beste Social Awards – Business (WEL INZENDEN)
Er kan van 21 maart 09:00u t/m 14 april 18:00u worden ingezonden door bedrijven en instanties voor 11 categorieën: Beste Campagne, Beste Inhaker, Beste Webcare, Beste Copywriting, Beste Video, Beste Design, Beste Innovatie, Beste Story, Beste Advertising, Beste Pagina en Beste Talent (gratis).

16 categorieën voor De Beste Social Awards (NIET INZENDEN, WEL SUGGESTIES)
Er kan van 21 maart 09:00u t/m 14 april 18:00u door iedereen suggesties worden ingediend voor de 16 categorieën van De Beste Social Awards: Beste Merk, Beste Social Platform, Beste Nieuwspagina, Beste Entertainmentpagina, Beste Emoji, Beste Klacht, Beste Bericht van de Buurman, Beste Video, Beste Reactie, Beste Inhaker, Slechtste Bericht, Beste YouTuber, Beste Twitteraar, Beste Instagrammer, Beste BN'er en Beste Snapchatter.
 

Hoe werkt het stemmen bij De Beste Social Awards?

Fase 1: Tot en met 14 april kan publiek via deze site suggesties doen voor de publiekscategorieën van De Beste Social Awards. De 44-koppige jury van de business categorieën doen dit ook. Tenslotte stelt de redactie van De Beste Social Media in combinatie met de suggesties de nominaties samen.
Fase 2: Tussen 8 en 22 mei stemt het publiek op de genomineerden.
Fase 3: De genomineerden met de meeste stemmen winnen een De Beste Social Award.  Deze worden uitgereikt op 8 juni 2017 tijdens het rode loper event tussen 19.30u en 00.00u.

De winnaars van De Beste Social Awards worden voor 100% bepaald door het publiek.
 

Hoe werkt het stemmen bij De Beste Social Awards - Business?

Fase 1: Bedrijven, organisaties en instanties kunnen vier weken lang hun beste werk inzenden via de website.
Fase 2: De jury (vier personen per categorie) doet een voorselectie via een JA/NEE systeem. Alle cases met 2 JA’s of meer kwalificeren zich voor het jury-overleg.
Fase 3: De jury komt eind april bijeen en overlegt over alle gekwalificeerde cases. Vervolgens stemmen zij blind van elkaar op al het werk. De cases met de meeste stemmen en gemiddelde hoogste cijfers zijn genomineerd. De jury stemt diezelfde avond nog een keer blind op de genomineerde cases en bepaalt de winnaar.
Fase 4: De nominaties worden op 8 mei bekend gemaakt.
Fase 5: De genomineerden horen 8 juni tijdens het business event tussen 16.00u en 19.30u wie er in de prijzen zijn gevallen.

De winnaars van De Beste Social Awards - Business worden voor 100% bepaald door de jury.
 

Hoeveel kost het inzenden voor De Beste Social Awards - Business?

Een inzending voor 1 categorie kost €125,00. Behalve in de categorie Beste Talent; hiervoor kan gratis ingezonden worden.
 

Hoe kun je betalen?

Je kunt direct via iDeal betalen, maar ook via een factuur. Om alle inzendingen op tijd te kunnen verwerken hanteren we een betalingstermijn van 30 dagen.
 

Kan ik 1 bericht meerdere keren inzenden?

Ja, dat kan. Je kunt een bericht inzenden voor verschillende categorieën. Zo maak je in beide categorieën kans. Echter moet je de berichten dan wel dus meerdere malen inzenden.
 

Wat is het event?

Dit jaar worden er twee events georganiseerd op een bijzondere locatie in Amsterdam om de awards feestelijk uit te reiken, namelijk: De Beste Social Awards - Business en De Beste Social Awards.

De Beste Social Awards - Business

8 juni 2017

16.00u - 19.30u

Locatie: B. Amsterdam

De Beste Social Awards

8 juni 2017

19.30u - 00.00u

Locatie: B. Amsterdam

Binnenkort wordt er meer bekend gemaakt over de kaartverkoop voor De Beste Social Awards - Business. Het event De Beste Social Awards is alleen toegankelijk voor genodigden.

Blijf op de hoogte