logo-footer icon-close icon-menu icon-share icon-trophy-small logo-dbsm

Pers 2016

3 months from now

Beste Inhaker en Beste Campagne populairste categorieën bij De Beste Social Awards 2016

21 april 2016

Download het persbericht

Nieuwe categoriëen voor De Beste Social Awards 2016

1 maart 2016

Download het persbericht

Oudere berichten

Persbericht

Coolblue, Yolanthe Sneijder-Cabau en Jochem Myjer grote winnaars De Beste Social Media Awards

Bij de verkiezing De Beste Social Media Awards is webwinkel Coolblue de grote winnaar van de merken. Cabaretier Jochem Myjer is verkozen tot beste BN’er op sociale media, terwijl Yolanthe Sneijder-Cabau gewonnen heeft in de categorie Slechtste Bericht. Ruim 6.000 unieke bezoekers stemden dit jaar ruim 60.000 keer op 10 categorieën. Tijdens een groots feest in Amsterdam kregen de winnaars een oorkonde, een trofee en eeuwige roem uitgereikt.

Winnaar Coolblue ontvangt als enige merk vier awards, waaronder die voor Beste Merk en Beste Grap. De KLM is een goede tweede met drie prijzen, waaronder die voor Beste Reactie op een bedrijf en Beste Visueel. Stabilo, ABN AMRO en Vodafone worden alle twee keer bekroond.

In de categorie Slechtste Bericht gaan de meeste stemmen ruim naar Yolanthe Sneijder-Cabau. Jochem Myjer wordt uitgeroepen als beste BN’er op social media. Arjen Lubach wint in die categorie de Juryprijs.

Kijk voor een overzicht van alle winnaars en genomineerden op: debestesocialmedia.nl/awards

Alle exacte uitslagen op een rij, vind je hier.

Awards-oprichter Diederik Broekhuizen: “Een verdubbeling van het aantal stemmen is een prachtig resultaat. En de grote winnaar Coolblue bewijst dat je met menselijke, humoristische social media een webshop echt een social smoel kan geven. We zien sowieso dat het publiek én jury menselijkheid en herkenbaarheid van merken belonen. Ook zien we dat video definitief is geïntegreerd: van zeven winnaars zijn dit jaar de video’s bekroond.”

“Social media zijn overigens nog steeds te vaak negatief in het nieuws. Wij zijn er daarom trots op met De Beste Social Media Awards iets positiefs te kunnen doen en de kersen op de taart te belonen. Er wordt zoveel moois gemaakt, laten we daar de komende jaren naar blijven kijken! De Beste Social Media Awards are here to stay.”

Persbericht

Dit zijn de genomineerden voor De Beste Social Media Awards

Amsterdam, 11 mei 2015 – Publiek kan stemmen op nominaties De Beste Social Media Awards Grote kanshebbers zijn Heineken, KLM, Coolblue en o.a. Georgina Verbaan

De genomineerden voor De Beste Social Media Awards zijn bekend. Uit de inzendingen zijn in tien categorieën merken, BN’ers en organisaties genomineerd die kans maken op de prijs. De winnaars worden bepaald door het publiek en een vakjury. De jury heeft inmiddels gestemd en nu is het publiek aan zet. Stemmen kan t/m 3 juni 2015 via www.debestesocialmedia.nl/awards. De awards worden op donderdagavond 11 juni 2015 uitgereikt in B-Amsterdam.

Grote kanshebbers zijn Heineken met zes nominaties, Coolblue met vijf, KLM met vier en de ING en T-Mobile met elk twee. Opvallende nieuwkomer is de Politie Amsterdam. Voor de nieuwe categorie Beste BN’er zijn Georgina Verbaan, Jochem Myjer, Arjen Lubach, Hans Kazan, Raemon Sluiter, Chantal Janzen en Claudia de Breij genomineerd. Voor het meest slechte bericht zijn onder meer Yolanthe Sneijder-Cabau en Kim Feenstra genomineerd.

De Beste Social Media Awards worden dit jaar voor de tweede keer uitgereikt aan merken, organisaties én BN’ers in Nederland die het afgelopen jaar de beste en meest creatieve redactie voerden. De Awards zijn een initiatief van platform De Beste Social Media.

Vakjury

Cabaretier Erik van Muiswinkel namens de jury: “Ieder jaar wordt er een hele rits prijzen uitgereikt voor prestaties in Nederlandse musicals, voor toneel, proza, poëzie, cabaret, popmuziek en meer. Maar het grootste speelveld van allemaal, de social media, was tot voor kort nog zonder. Het is duidelijk dat het hoog tijd werd voor prijzen op dit terrein. Het scherp inspelen op de actualiteit, soms tot op de minuut, is een vak apart waar je op een heel slap koord wandelt, hoog kan stijgen en diep kan vallen. De Beste Social Media Awards are here to stay.”

De jury bestaat verder uit: Renske de Greef (schrijfster en columniste), Jordi van de Bovenkamp (grappigste Twitteraar 2013), Roos van Vugt (social media strateeg), Gonnie Spijkstra (blogger en trendingspecialist), Martijn Pronk (uitgever en hoofd media & publicaties Rijksmuseum) en Rocco Stallvord (autoriteit virale verspreiding). De winnaars worden voor de helft bepaald door publieksstemmen en voor de helft door de stemmen van de vakjury.

Over De Beste Social Media

Social media-adviseur Diederik Broekhuizen heeft platform De Beste Social Media in 2013 opgericht: “We zijn dit jaar erg tevreden met de kwaliteit en kwantiteit binnen de zeven inzendcategorieën. We ontvingen bijna 300 inzendingen van bedrijven. De categorie ‘Beste Inhaker’ bleek het populairst en de kwaliteit in deze categorie was hoog”, aldus Broekhuizen. “Opvallend is verder de hoeveelheid video én de visuele kracht van de berichten. Ook zijn de inzendingen conceptueler en beter doordacht. Social media is dit jaar duidelijk weer een stap verder. Nu is het de beurt aan het publiek. Zij gebruiken Facebook, Twitter en Instagram dagelijks en weten dus het beste wat goed of slecht is.”

De Beste Social Media Awards worden ondersteund door partners Adformatie, MSLGROUP, Twitter Nederland, Triple P Entertainment en Sales Care.

Genomineerden De Beste Social Media Awards 2015

BESTE INHAKER
Centraal Beheer Achmea, Hak, Stabilo, Amnesty, Andrélon, Wereld Natuur Fonds, Transavia, Holland Casino

BESTE CREATIEF
ANWB, Plan Nederland, De Telegraaf, ABN AMRO, Liga

BESTE TEKST
Jones Brothers Coffee, ING, Vodafone, Weight Watchers, Praxis

BESTE GRAP
Politie Amsterdam, Ziggo, Coolblue, T-Mobile, Heineken

BESTE VISUEEL
Heineken, Heineken, Heineken, NS Internationaal, KLM

BESTE REACTIE OP EEN CONSUMENT
Coolblue, Coolblue, KLM, SNS Bank, ING, T-Mobile, Etos

BESTE REACTIE OP EEN BEDRIJF
Tele2, UPC, Coolblue, Nationale Nederlanden, Heineken, KLM

BESTE MERK
Vincent Optiek, Coolblue, KLM, Efteling, Heineken, NS

BESTE BN’ER
Georgina Verbaan, Raemon Sluiter, Claudia de Breij, Chantal Janzen, Arjen Lubach, Jochem Myjer, Hans Kazàn

SLECHTSTE BERICHT
Yolanthe Sneijder-Cabau, Kim Feenstra, de Volkskrant, Seat, Remia

Blijf op de hoogte